Tommie’s tv-tips: Scarface

Woensdag 21 maart is niet alleen het begin van de lente en de verjaardag van mijn makker genaamd Free, het is ook de dag waarop u allen het meesterwerk Scarface kan aanschouwen op Canvas. U moest al klaarzitten voor de tv, of toch op zijn minst de boel programmeren om te bewaren voor minder interessante avonden.

De film, geregisseerd door Brain De Palma, en gebaseerd op een scenario van Oliver Stone, komt uit het topjaar 1983, en wordt gedragen door een schitterende Al Pacino. Need I say more? Allicht wel, dus zal ik even kort het verhaal vertellen.

Tony Montana (bemerk de gelijkenis met mijn alter ego op deze blog), gespeeld door Pacino, werkt zich als Cubaans vluchteling op in de drugswereld van Miami met alle gevolgen vandien, wat een mooie blik geeft op dat wereldje in de jaren ’80. De film wordt doorgaans beschreven als heel gewelddadig, en er wordt nogal wat afgevloekt, maar ik zou dat eerder omschrijven als een pluspunt. Omgekeerd zou vrij onrealistisch zijn, zeg nu zelf. Met de jaren is deze film constant populairder geworden, dus als u hem nog niet gezien hebt, is uw kans eindelijk gekomen. Zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb.

Geef een reactie

